مشترک گرامی، با پرداخت غیر حضوری بهای برق مصرفی خود، در هزینه و زمان صرفه جویی نمایید. متقاضیان و مشترکین محترم : جهت تسهیل در دریافت خدمات انشعاب برق، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه فرمایید. کلیه مشترکین خانگی از تاریخ 1393/1/1 به استناد بند "ج" تبصره 15 قانون بودجه کل کشور مشمول خدمات بیمه مشترکین برق می باشند.
منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 8568
 بازدید امروز : 863
 کل بازدید : 3458755
 بازدیدکنندگان آنلاين : 5
 زمان بازدید : 0/0938
سایتهای مرتبط


 
نظرسنجی
نظر شما در مورد این وب سایت چیست؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

اوقات شرعی

 

  

نظام پیشنهادها

 

یکی از عوامل مهم رشد و توسعه کشورها، اهمیت دادن به فکر و اندیشه نیروی انسانی و استفاده صحیح از آن است و یکی از بهترین راههای استفاده از فکر بشر (این سرمایه بزرگ خلقت)، اجرای نظام پیشنهادهاست. امروزه در اغلب کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در بیشتر سازمان ها، شرکتها و مؤسسات مختلف این سیستم اجرا شده و همه مردم از خرد و کلان در حال فکر کردن و پیشنهاد دادن هستند و علاوه بر اینکه از نتایج پیشنهادهای خود بهره مند می شوند، پاداش می گیرند و عزت و احترام به نفس را تجربه می کنند، کشور و بقیه مردم نیز به طور قابل توجهی از آن بهره مند می شوند.

 

سابقه نظام پیشنهادها

نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها به عنوان یک تکنیک مدیریتی در افزایش کارایی و سود سازمان در ایلات متحده مرسوم بوده است و بعد از جنگ جهانی دوم، ژاپنی ها با این سیستم در صنایع آمریکا آشنا شدند و کم کم آن را در صنایع خود ترویج دادند. این نظام به طور فراگیر از دهه 1950 در شرکتهای تولیدی- خدماتی کشور ژاپن به کار گرفته شد و سپس از سوی شرکتها و سازمان های دیگر کشورهای جهان پذیرفته و معمول گردید.

در ایران نظام پیشنهادها برای اولین بار در اوایل سال 1367 در یکی از شرکتهای تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (شرکت ایران رادیاتور) به اجرا در آمد. از آن به بعد شرکتهای دیگری نیز به اجرای نظام پیشنهادها پرداختند که امروزه در بسیاری از سازمان ها و شرکتهای داخلی، این نظام پیاده سازی شده است.در سال 1377، با توجه به آثار مثبت و سودمندی که این نظام در شمار قابل توجهی از شرکتها و سازمان های داخلی و خارجی پدید آورده است، دولت جمهوری اسلامی ایران نظر به اهمیت و ضرورت نقش کارکنان در بالا بردن کارایی و اثربخشی دستگاه های دولتی و افزایش رضایت و توان کاری آنان، در نشست مورخ 28/5/1377 شورای عالی اداری چنین تصویب کرد که نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات، شرکتها، بانکها و کلیه دستگاهها استقرار یابد.

 

نظام پیشنهادات در شرکت توزیع برق استان ایلام

نظام پیشنهادات در این شرکت با هدف استفاده از فکر و اندیشه کارکنان برای مسئله یابی و حل مشکلات شرکت، از سال 1383 استقرار یافت. در این نظام کلیه کارکنان از عالی ترین رده سازمانی تا پائین ترین سطح و همچنین کلیه ذینفعان (مشترکین، سازمان های دیگر،...) می توانند پیشنهادات، ایده ها، ابتکارات و نظرات خود را برای رفع نارسائی های موجود در روند کاری و یا بهبود روش های انجام کار ارائه دهند. البته نظام پیشنهادات فقط انتقاد کردن و بیان مشکلات نیست بلکه راه حل رفع مشکلات نیز باید در آن ارائه گردد.

در این شرکت پس از اخذ پیشنهاد، دبیر کمیته پیشنهاد را ثبت می نماید و به پیشنهاددهنده طی فرم اعلام وصول، اعلام می شود که پیشنهادش با چه شماره ای ثبت شده است. پس از بررسی پیشنهاد در کمیته، در صورت رد پیشنهاد، به پیشنهاددهنده با ذکر دلایل، اعلام رد می شود و در صورت پذیرش نیز به پیشنهاددهنده طبق آئین نامه پاداش داده می شود.

پیشنهادات طی فرم زیراز طریق حضوری، پستی یا اینترنتی اخذ می شود. برای ارسال اینترنتی می توانید پیشنهادات را از طریق سایت زیر بفرستید:

 

شرایط ارائه پیشنهاد

کلیه کارکنان شرکت میتواند پیشنهادهای خود را با توجه به ضوابط ذکر شده در این آئین نامه ارائه نماید . پیشنهادها میتوانند در مورد کار فرد و یا مربوط به سایر بخشها و قسمتهای شرکت باشد مشروط به آنکه فراتر از شرح وظایف باشد .

پیشنهاد ها باید در قالب فرمهای مخصوص ارائه پیشنهاد ارائه شوند .

 

پیشنهاد های قابل قبول

پیشنهادهایی که دارای شرایط زیر باشند قابل قبول هستند :

الف پیشنهادهایی که از نظر علمی و اقتصادی قابل قبول بوده و در شرکت قابل اجراء باشند .

ب محتوای پیشنهاد قبلاً ارائه نشده است .

ج به تشخیص کمیته مشارکت جزو شرح وظایف ارائه دهنده پیشنهاد یا سایرین نباشد .

 

پیشنهادهای غیر قابل قبول ( رد )

درصورتی که پیشنهاد صرفاً بیان اشکال باشد و یا در حد درخواست انجام کار بدون ارائه راه حل باشد غیر قابل قبول است .

- درصورتی که پیشنهاد واجد یکی از شرایط بیان شده در بند قبل نباشد غیر قابل قبول است .

- پیشنهاد تکراری باشد

- قبلا در شرکت اجرا شده باشد یا در دستور کار شرکت باشد

- پیشنهاد ناقص یا مبهم باشد

- اجرای پیشنهاد امکانپذیر و قابل اجرا نباشد

- اجرای پیشنهاد توجیه فنی و اقتصادی نداشته باشد

- اجرای پیشنهاد در راستای اهداف و سیاست های شرکت نباشد(در چارچوب اختیارات، ضوابط و منشور اخلاقی شرکت نباشد).

- اجرای پیشنهاد وظیفه پیشنهادددهنده باشد و قبلا اجرای این پیشنهاد به وی ابلاغ شده باشد(مگر اینکه این وظیفه به حالت تعطیل درآمده باشد).

 

دانلود فرم ارائه پیشنهاد

 

   دانلود : formpishnahad.pdf           حجم فایل 83 KB
ورود
 
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
ساعت
چهارشنبه ٢٢ آذر ١٣٩٦
عنوان
عنوان

بار مصرف برق

صرفه جویی در برق